woensdag, december 29, 2004

OMKOOPSCHANDAAL !!!

't Was een héél leerrijke avond gisteren in hotel Andorra! Een tiental telefonisten waren opgedaagd en stonden versteld van wat ze te horen kregen. Ik ook trouwens. Het meest revelerende voor mij was wel het verhaal van Erica, projectverantwoordelijke voor de Spaanse projecten. Zij wist te vertellen dat Inge voor Seppe zou getuigen op het proces van Els, die Seppe's solo spelletje niet meespeelde en zogezegd op heterdaad betrapt zou zijn door Seppe terwijl ze het belsysteem aan het saboteren was, en dit in ruil voor ... jawel, een gratis appartement... Straf is wel dat Inge eerst zou getuigen ten voordele van Els, maar Seppe had haar omgepraat, of beter ... OMGEKOCHT. Wow, omkoping van getuigen, afleggen van valse verklaringen ... daar lachen ze niet mee voor het gerecht ...

Als ik 's avonds thuis kwam vond ik een briefje dat blijkbaar onder de deur was geschoven door Seppe:
"Beste Philippe,
Morgen, 28.12 om 11u, is er een Jetair vlucht naar Brussel aan 59 E. Bel mij als ik U hier kan bij helpen.
Beste wensen
Seppe"
Een echte schat is hij, jammer genoeg is die vlucht al vertrokken.
Hij zou mij wat graag uit het land hebben!

Ik heb echter andere plannen, en wel feestelijke! Ik geef een oudejaarsfeestje op mijn appartement. Mijn collega's die in hotel Andorra aanwezig zijn heb ik al uitgenodigd. Nog even langs en Jeffrey en Inge om hen ook het blijde nieuws kond te doen en hen ook uit te nodigen uiteraard, de feestneuzen.
Inge is alleen thuis.
"Ik kom juist even langs om jullie uit te nodigen op mijn nieuwjaarsfeestje." "Waar dadde?", "op mijn appartement tiens". Haar ogen puilen er bijna uit. "En Inge, ik heb gehoord dat jij mijn appartement hebt gekregen in ruil voor een valse getuigenis, daar lachen ze hier niet mee hoor, omkoping van getuigen, valse verklaringen afleggen ... enfin, zie dat je een beetje gekleed bent voor het feestje want misschien komt er wel pers ..." Zij stond verstomd, zoals ze zeggen, en begint een tirade in haar Sintniklaas' accent: "wadist joeng, hedde ouw preeke gehad voor u internetverhaal, fuck off, nietsnut ..." Ik wuif haar gedag en vertrek naar mijn cybercafeetje.

Geen opmerkingen: