zaterdag, januari 29, 2005

Alvin heeft mijn boeken verkocht en ik vlieg vanavond naar België ...

Vorige week werd ik huilend wakker. In mijn droom vertelde Ola me dat Alvin mijn boeken op een container had gesmeten. De tranen van mijn droom stroomden verder in de werkelijkheid. Voor het eerst verstond ik de volle draagwijdte van het verlies van mijn boeken. Tussen mijn boeken was ik thuis, zij zijn een spiegel van al hetgeen mij in de loop der jaren geïnteresseerd heeft. Plezier à lire voor later ook, in 't huisje van mijn dromen dat ik al stappend aan de einder al zag komen.
Krijg vandaag telefoontje van mijn moeder. Slechts nieuws had ze, Alvin had vorige week al mijn boeken verkocht ...
Binnen drie uur zit ik op de vlieger naar België ...

Armand, als steeds alert als 't erop aankomt, reageerde prompt op mijn noodoproep. We gingen met zijn auto mijn spullen ophalen in het politiekantoor van Adeje, hij schoot mij mijn ticket voor en vloog zelfs mee naar België, een weekendje op en af. Hij miste Krisje, die al even in België was voor de kinderen.

Geen opmerkingen: