maandag, januari 17, 2005

Laster en eerroof?

Gisteren langs Walter ex-P.O.L.S.K.I. (verantwoordelijke voor P.lanning, O.rganisatie, L.eiding, S.turing, K.oördonatie en I.nnovatie, één ding moet gezegd, Seppe was wel heel gul met titels, op een bepaald moment waren er wel vier personeelsdirecteurs) gepasseerd. Die man zit echt wel in zak en as, heeft zich de naad uit de broek gewerkt, 80 uur per week twee man en een paardekop bestuurd, voor wat: zijn nomina: 385 eurokes, net voldoende om de helft van zijn huur te betalen. Mooi genaaid door Seppe. Prachtige fin de carriere spiegelde hij hem voor als Mister P.O.L.S.K.I. , zijn vriendin had op 't laatst ook nog een mooie positie gekregen, aan de sturing, naast Walter. Viel wel niet veel meer te sturen en Seppe had ook al zijn ticket op zak. Je kunt je voorstellen dat die twee niet content zijn, zouden wat graag nog eens een tête à tête met Seppe hebben,'t zou nogal een knal gegeven hebben, geloof me, voorwaar zijn staart wilden zij nu zelfs ook.
Ze wisten me nog te vertellen dat Seppe hen elke dag mijn schrijfsels onder de deur schoof. Al van vrij vroeg las hij mijn dag boek zeer aandachtig. Schoof die schoft wat ik schreef ook nog eens in de schoenen van Walter. "Kijk nu weer eens wat hij geschreven heeft", klonk het steevast, Walter met een verwijtende blik aankijkend, waarop Walter steevast vroeg of hij daar dan iets aan kon doen? 't werd al gauw een hele stapel papier, vertelde Walter nog, hield Seppe zorgvuldig bij, 't ging naar zijn advocaat in het dossier, voor laster en voor eerroof zou hij mij aanklagen.
Laster en Eerroof? schei toch uit schijtluis, jij en jij alleen hebt schuld aan wat ik schrijf, door de stappen die jij stapt, door de daden die jij doet en de dubbele tong waarmee jij spreekt. 'k zou je wat graag in het gerechtshof treffen, maar je bent gaan vliegen, één van ons twee moest het eiland verlaten, jij bent het geworden, gevlucht als een dief in de nacht, staart tussen de benen, maar ik zal hem hebben die staart van jou, dan pas is jouw verhaal ten einde ... Cut! Capito?

Geen opmerkingen: