woensdag, januari 26, 2005

Een nieuwe Seppe is geboren ...

Iets droever verhaal, tenminste vanuit mijn standpunt, is de totale afgang van Jos, die, terwijl Seppeke zich barrikadeerde in Zentral Center, op de vlieger zat naar België waar hij wat zaakjes te regelen had voor zijn new born call center. Met deze vlucht zijn meteen ook mijn laatste illusies over Jos gaan vliegen. Er tusenuit gemuisd is hij, in alle stilte, te schijterig om nee te zeggen op mijn vraag of ik bij zijn afwezigheid enkele dagen van zijn leegstaand appartement gebruik kon maken. 't had me echt wel geholpen, heter en heter werd het daar op mijn kraakpand en klaar was ik nog niet direct voor de grotten. 'k zou al terug weg zijn uit zijn appartement als hij terugkwam, had ik hem gezworen enkele dagen tevoren. Hij moest er nog eens over nadenken, was ik wel proper? rookte ik niet al eens een jointje? zou er ni dit en zou er ni dat? en hij deelde 't appartement trouwens samen met Hilde, moest hij haar toch ook eerst vragen, niet dat hij haar als paraplu gebruikte hoor ... Wel twee uur lag die man te zeiken dat dat voor hem geen probleem was hoor, maar ..... "neen" durfde hij niet zeggen, dat was inderdaad wat gortig geweest. Als er één persoon op dit eiland was waarvan ik meende het recht te hebben hem -op basis van de jaren die we elkaar kenden en wat we samen hadden meegemaakt - een vriendendienst te mogen vragen, dan was het Jos. Temeer daar zijn ambities om een eigen call center uit de grond te stampen in niet geringe mate hadden bijgedragen tot de precaire situatie waarin ik was terechtgekomen. Een verhaallijn die ik tot nu, precies om zijn plannen niet in gevaar te brengen, uit de openbaarheid heb gelaten.
Ik had al een tijdje terug , preventief in geval van een raid van Seppe op mijn appartement - wat dus inderdaad gebeurde - een zakje aan Jos in bewaring gegeven met een aantal waardevolle spullen (een honderdtal CD's en mijn thesis over het groteske). Vanmorgen belde ik Jos nog snel omdat ik al vermoedde dat hij er in alle stilte tussenuit zou knijpen met de vraag of ik dat zakje kom komen ophalen. Hij bleek nog op het eiland te zijn maar verbrak het gesprek onder het mom van een slechte verbinding.
Hij is dus gaan vliegen en laat ik het maar meteen zeggen, een nieuwe Seppe is geboren en een nieuwe klucht van hier tot ginder ontrolt zich voor mijn ogen. De zin ontbreekt me om ze te beschrijven. Ik wil hier volstaan met de voorspelling dat deze farce binnen maximaal 3 maanden tot de geschiedenis zal behoren. Ik heb dit Jos al een tijdje geleden in alle vriendschap meegedeeld. Hij was er niet goed van, van mijn voorspelling en cancelde zelfs zijn afspraak met Flip de weldoener waar hij iets later naartoe moest.
Jos heeft me ondertussen al aangeboden om mij een ticket terug naar België te betalen ...

Geen opmerkingen: